top of page

Personvernpolicy - vÃ¥re retningslinjer

Siden vi er godkjente behandlere er vi plikta til å føre journal. Vi bruker Easy Practice sitt system.


  • VÃ¥re pasienter mÃ¥ samtykke ved booking av time, det samtykkes for lagring av:
  • Fullt navn: registrering av fullt navn, navn og etternavn er viktig da vi mÃ¥ registrere timene til riktig pasient vi skal behandle. 
  • Telefon nr.: for Ã¥ kunne ringe deg, sende pÃ¥minnelse av time som har blitt booket og oppfølging. 
  • E-post: for Ã¥ sende bekreftelser pÃ¥ timebestilling, pÃ¥minnelser av timer som har blitt booket og fakturering.  
  • Adressen: for at behandleren skal kunne komme Ã¥ behandle deg, da vi har hjemmetjenester, for fakturering. 
  • Føring av lett journal: vi registrer hvordan det gikk under behandlingen, eventuelle plager som behandleren og pasienten snakket om før behandlingen og hvordan pasienten følte seg etter behandlingen.  
  • Oppfølging: Hvis det er en stund siden du har tatt behandling kontakter vi deg via telefon, sms eller mail for Ã¥  minne deg pÃ¥ at det er stund siden og er tid for oppfølging. 
  • Kalender booking: Vi bruker eget system til kalender fra Easy Practice hvor alle opplysningene dine er godt lagret og det er kun behandlerne som behandler deg som har tilgang til dine opplysninger. Det vil si at hvis du bor i Oslo og har en behandler der, vil ikke behandler i Drøbak se dine opplysninger.
  • Avbestillinger: Ved avbestilling under 24 timer før behandling, vil du bli fakturert 680.- + MVA. som avbestillingsgebyr. Ved massørens oppmøte der massasjen ikke kan gjennomføres av div. Ã¥rsaker vil massøren ta betaling for timen i sin helhet, av massasjen du har bestilt. Gjeller ikke dødsfall.
  • Fakturering: Vi har valgt Ã¥ fakturere alle vÃ¥re pasienter, vi bruker Fiken som vÃ¥r faktureringssystem. Det kreves av den grunnen bÃ¥de full navn, fødselsdato, telefon nummer, e-post og din bo adresse. Vi fakturer i slutten av hver mnd. og sender faktura pÃ¥ mail. Ønsker du faktura pÃ¥ en annen mnd er prisene, gjør deg oppmerksom pÃ¥ at prisene er med MVA:
    • Faktura pr. mail 0.-

    • Faktura pr. sms 20.-

    • Faktura pr. vipps 50.-

    • Faktura pr. post 100.-

  • VÃ¥re tiltak for retningslinje, vi har en som kontrollerer stadig og gÃ¥r gjennom for Ã¥ se om vÃ¥re retningslinjer blir fulgt. Du har rettighet til Ã¥ be oss om Ã¥ slette deg fra vÃ¥r system nÃ¥r du ikke ønsker Ã¥ bli fulgt opp videre. 
  • Vi har delt vÃ¥re pasienter i to grupper, "medlemmer" og "ikke medlemmer". Pasienter som er medlemmer hos vÃ¥r samarbeidsparten Fysikalske HjemmeTjenester AS  fÃ¥r lavere pris pÃ¥ behandlingene de selv velger fra vÃ¥re tjenester.  Ikke medlemmer pasienter mÃ¥ betale ordinær pris.
  • VÃ¥re opplysninger blir tatt vare pÃ¥ hos Easy Practice, det er en sikker system som vi bruker for Ã¥ ta vare pÃ¥ dine opplysninger pÃ¥ en trygg mÃ¥te. NÃ¥r du ber oss om Ã¥ slette deg fra systemet vil alle dine opplysninger bli fjernet og slettet. Ingenting blir tatt vare pÃ¥. 
  • VÃ¥rt formÃ¥l er Ã¥ kunne behandle deg og følge deg opp pÃ¥ best mulig mÃ¥te. Av den grunnen er nevnte opplysninger nødvendig for at behandleren skal kunne bli kjent med deg og tilrettelegge behandlingen etter din kropp.
  • Det hender at pasienten spør om vi kan lage en oppfølgings skriv til lege, forsikringsselskap, en annen behandler. Det lager vi og dette blir utlevert personlig fra pasientens behandler eller tilsendt pÃ¥ post. Vi sender ikke journalopplysninger eller oppfølgingsskriv pÃ¥ e-post eller sms. Denne oppfølgings skriv koster 200.- og terapeuten vil levere den til deg personlig neste avtalt time.
  • Vi driver ikke med gjenbruk av opplysninger eller arkivering, dine opplysninger blir tatt vare pÃ¥ til du ikke ønsker Ã¥ bli fulgt opp lengere. NÃ¥r du blir slettet fra vÃ¥rt database blir dine opplysninger ogsÃ¥ borte. Vil du ta vare pÃ¥ notater vi har gjort gjennom behandlingstiden mÃ¥ du ringe oss og be om det eller sÃ¥ vil det gÃ¥ tapt. 
  • Det er kun du som velger hvor mye av opplysninger du vil dele med oss. Vi har taushetsplikt pÃ¥ lik linje som helsepersonell og opplysninger som du deler med oss vil ikke bli brukt til noe annet enn akkurat det formÃ¥let FHM har. 
  • Vi har to funksjoner ve booking av time. Den ene er at du booker en helt vanlig time uten innlogging. Den andre er logging. Ved innlogging kan du holde kontroll pÃ¥ hvor mange timer du har hatt og nÃ¥r neste timen din er. Du kan logge inn bÃ¥de med mail eller bruke facebook innlogging. 
  • VÃ¥rt tiltak for Ã¥ hente riktig opplysninger er at nÃ¥r du booker en time fÃ¥r du spørsmÃ¥l om din riktig adresse, telefon nr. og e-post. Dette er ogsÃ¥ viktig for oss for Ã¥ komme til riktig adresse nÃ¥r du booker time og at fakturaen kommer til riktig person. 
  • Vi ber deg om samtykke ved booking av time, alle pasienter som booker time hos oss skal samtykke, det er viktig for oss at du er opplyst om vÃ¥rt personvernpolicy
  • Det er FHM sitt ansvar Ã¥ ta vare pÃ¥ dine opplysninger sikkert og trygt.  Du har rett til Ã¥ ta kontakt med oss hvis vi har gjort feil. 
  • Du kan lese om sikkerheten til  Easy Practice ved Ã¥ trykke pÃ¥ linken https://easypractice.net/nb/general-data-protection-regulation-gdpr/
  • Vi har noen ganger kampanje pÃ¥ facebook. Dine opplysninger som navn, tlf.nr, og e-post som blir registrert pÃ¥ facebook sitt kampanje blir slettet etter 30 dager. Men de opplysningene du gir pÃ¥ facebook vil bli registrert i vÃ¥rt journalsystem slikk at vi tar vare i en sikrere database/system. 
  • Vi er plikta til Ã¥ føre Helseerklæringsskjema, nÃ¥r skjemaet blir sendt blir den lagret i databasen til Easy Practice. Databasen vi tar imot helseerklærinsskjema fra vÃ¥r webside leverandør som ogsÃ¥ har strene personverns retningslinjer https://policies.google.com/privacy og https://policies.google.com/terms. FHM har valgt allikevel Ã¥ slette alle opplysninger du fyller ut pÃ¥ helseerklæringsskjema slik at det blir tatt vare pÃ¥ kun pÃ¥ et sted, Easy Practice.
  • bottom of page